Jdi na obsah Jdi na menu
 


Tatra 8x8 Rallye Paris-Dakar 1988

TATRA 815 VT 26 265 8X8.1R

Motor: vzduchem chlazený vznětový dvanáctiválec T3-930(V12/90) se dvěma turbodmychadly, chladičem stlačeného vzduchu a přídavným chladičem oleje. Objem 18 994 cm3 , výkon 250kW (450k) při 2200 otáčkách za minutu.Sání je vyvedeno do prostoru za budku a má dva dvojité čističe s papírovými filtračními vložkami s předčističem. Výfuk bez tlumiče je vyveden za budku nahoru nad vůz, točivý moment 1550N.m při 1400 otáčkách za min.

Převodovka: 10TS 125 má pět základních stupňů a zpátečku a předřazenou synchronizovanou část, která převody polosamočinně půlí na 10stupňů vpřed a 2 vzad.Převodovka je doplněna ještě dvoustupňovou sestupnou převodovkou, která znásobuje počet rychlostních stupňů na 20 vpřed a 4 vzad.

Rozměry a hmotnosti: rozvory náprav 1-2/2-3/3-4, 1650/2970/1320 mm.rozchod kol vpředu/vzadu 2026/2030 mm ; délka 9260 mm, šířka 2500 mm,výška 3700 mm (před technickou přejímkou musela posádka uříznout koncovku výfuku vyvedenou nad skříňovou nástavbu aby se vešla do haly, kde přejímka probíhala), světlá výška 380 mm, nájezdový úhel vpředu/vzadu 35/40 stupňů, pohotovostní hmotnost 13 500 kg, užitečná 14 500 kg, celková 28 000kg. ( na rallye vážila 22 400 kg)

Další technické údaje: nejvyšší rychlost 140 km/h, nejnižší 2km/h při 700 otáčkách za min. Brodivost 800 mm, spotřeba paliva 50-100 l/100km

Tento modýlek pochází od autora,který se nachází pod značkou LBS.Předlohou tohoto modýlku byla slavná ůčast této Tatry v roce 1988 na Rallye Paříž-Dakar.Tenkrát to byl největší kus techniky,která se kdy postavila na start této soutěže.Možná,že dodnes nepřekonáno.V barvách francouzkého zástupce M.A.M. Strager startovala v roli technické pomoci posádka Samson, Buchtyár, Ing. Kalina.

A zde opět fotečka originálu:

Obrazek